بسترهایی جهت معرفی و فروش آثار هنری

محسن سراجی

پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding Sites)

 منظور این است که افراد سرمایه‌های اندک خود را به اشتراک گذاشته و سرمایه‌ لازم را برای شروع کسب و   کاری جدید یا پیشبرد پروژه‌ای مشخص تأمین کنند.  اجتماعی از حامیان مالی که به سازمان‌ها و صاحبان کسب‌وکار یا ایده کمک می‌کند فعالیت‌ها و ایده‌هایشان را محقق کنند.

    از موفق‌ترین وب‌سایت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری جمعی در سال ۲۰۲۲ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

Kickstarter.com

Indiegogo.com

Patreon.com

GoFundMe.com

CircleUp.com

GoGetFunding.com

RocketHub.com

وب‌سایت‌های متمرکز بر فروش آثار هنری

   سایت‌های بسیاری هستند که صرفاً آثار هنری را به شیوه‌های مختلف در معرض نمایش و فروش گذارند نظیر:

ETSY, ZAZZLE, ARTFINDER, ARTPLODE, Society6                                                        

  در ایران نیز سایت‌هایی بدین منظور شکل‌گرفته است که نگارخانه و آرت شاپ معروف‌ترین آنها با تمرکز بر آثار    هنری می‌باشد:

https://negarkhanenet.ir

https://shop.artgalleries.ir/

فضای مجازی

فضای مجازی می‌تواند بستری مناسب جهت ارائه و معرفی آثار هنری و بیزینس‌های مختلف باشد که خصوصاً در نسل جوان مخاطبین بسیاری را می‌تواند به همراه داشته باشد چندی از پربازده‌ترین آنها در سالیان اخیر بدین شرح است:

Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest

ایجاد وب‌سایت شخصی

و نهایتاً یکی از بهترین راه‌های ارائه و معرفی هنرمند و اثر هنری راه‌اندازی یک وبسایت شخصی با قابلیت خرید مستقیم می‌باشد. هم چنین از ایجاد پروفایل حرفه‌ای در پیج LinkedIn نیز غافل نشوید که فرصتی مناسب جهت معرفی در عرصه‌های بین‌المللی نیز می‌باشد.

طراح گرافیک: منصوره موسوی

برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات

مجسمه شکوه فردوسی

قرار بر این بود بر فراز بام بلند دانشگاه فردوسی، در میان میدان علوم، مجسمه ای از فخر ادبیات ایران زمین فردوسی بزرگ نصب شود. تندیسی از جنس غرور و شکوه. این مجسمه که به نام "شکوه فردوسی" شناخته می‌شود، در سال 1399 به سفارش حسین ثابت، کارآفرین نامدار ایرانی، جان گرفت؛ اما گویی تقدیر بر آن بود که این داستان، ناتمام بماند.

کارکردهای تدریس از ايجاد انگيزه تا هدايت و تحول

کارکردهای تدریس به صورت کلی به دو نوع کارکردهای درونی و کارکردهای بیرونی تقسیم می‌شود. کارکردهای بیرونی شامل تحول فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تخصصی شدن کار است و کارکردهای درونی شامل انگیزه، عدم تعادل در دانش‌آموز، کنش متقابل، اطلاعات جدید، ذخیره‌سازی و اصلاح مجدد اطلاعات

مجسمه رستم و اژدها در خلیج فارس: بازتابی از دلاوری و پاکی در دل امواج

بر پهنه ی نیلگون خلیج فارس، تندیسِ نبرد رستم و اژدها، یادآور حماسه ی جاودان شاهنامه، سر بر افراشته است. این مجسمه ی فاخربا ارتفاع 10 متر، که نخستین مجسمه در آب های ایران به شمار می رود، ثمره ی خلاقیت و ظرافت هنرمندان ایرانی است

شکوه رستم: بزرگترین مجسمه رستم در ایران

این مجسمه ی غول‌پیکر، که به عنوان بزرگترین مجسمه رستم در ایران شناخته می‌شود، حاصل تلاش و نبوغ ده‌ها هنرمند، مهندس و تکنسین است. در طول صد روز، با ظرافت و دقت، تندیس این پهلوان نامدار ایرانی ساخته و نصب شده است ارتفاع دوازده متری این مجسمه، عظمت و شکوه رستم را به زیبایی به تصویر می‌کشد و گویی روح حماسه در آن دمیده شده است.