برگزیدگان مشهدی چهلمین تئاتر فجر

2 سال قبل | 16:58
selected fajr theater

چهلمین جشنواره تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره نیز مشخص شدند. در ادامه برگزیدگان مشهدی چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی می شوند.

برای کسب اطلاع از هنرمندان مشهد در جشنواره تئاتر فجر به مطلب لینک شده می توانید مراجعه کنید.

نمایش هایی از خراسان رضوی در این جشنواره حضور داشتند که عبارتند از:

در بخش رقابتی و مهمان چهلمین جشنواره تئاتر فجر آثاری همچون درخشش صبحگاهی سیاره ناهید با کارگردانی مسعود عقلی، هملتک به کارگردانی مهدی احمدی، سوئینی تاد به کارگردانی محمد نیازی، آنتیگونه، آخرین سامورایی به کارگردانی امین رضایی اردانی، پشت دیوار کشتارگاه به کارگردانی رضا صابری پنج اثر حاضر بودند.

تئاتر “درخشش صبحگاهی سیاره‌ی ناهید” به نویسندگی هنرمندان مشهدی، مسعود عقلی و مهسا غفوریان و به کارگردانی مسعود عقلی و تئاتر” هملتک” به کارگردانی مهدی احمدی منتخبان جشنواره استانی بودند که در جشنواره تئاتر فجر هم حضور داشتند.

دیگر برگزیدگان مشهدی تئاتر فجر تئاتر “سوینی تاد”، داستانی به نویسندگی “استفان ساندهایم”، با ترجمه و کارگردانی هنرمند مشهدی محمد نیازی و “آنتیگونه، آخرین سامورایی” به کارگردانی امین رضایی اردانی بودند که شرکت کننده مستقیم جشنواره فجر بود. محمود کریمی برای طراحی نور نمایش موزیکال سوئینی تاد و آرمین سپیدار برای موسیقی این نمایش قدردانی شدند و دیپلم افتخار کسب کردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در سخنانی اظهار داشت: همواره تئاتر مشهد یکی از شهرهایی است که پس از تهران از جایگاه مناسبی برخوردار است. امسال نیز با پنج اثر، پس از تهران از نظر تعداد نمایش در جایگاه دوم قرار گرفته و حضور پررنگی در جشنواره داشته است.

کریم جشنی در رابطه با آثار مشهدی عنوان کرد: به نظر من اهالی تئاتر مشهد تمام تلاش خود را به کار گرفته اند و اجراهای بسیار خوبی به نمایش گذاشته اند. همچنین دستگاه های گوناگون مانند شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و حوزه هنری خراسان رضوی تا حد توان در بخش های مالی و در اختیار قراردادن فضاهایی برای تمرین، از نمایندگان مشهد حمایت کرده اند.

در ادامه صحبت ها ایشان همچنین فرمودند: تئاتر فجر ویترینی است برای اهالی تئاتر شهرستان‌های مختلف کشور و به نوعی اجرا در جشنواره فجر، یکی از اهداف گروه‌های مختلف تئاتر محسوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط

یادبود سالگرد درگذشت اسلامی ندوشن

مراسم یادبود دومین سالگرد درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن روز پنجم اردیبهشت‌ برگزار می‌شود.
15 ساعت قبل

«مکتب تفکیک: تاریخ و گفتمان» به بازار آمد | کتابی دربارهٔ مکتب معارفی خراسان

به‌تازگی، پژوهشی جدید دربارهٔ «مکتب تفکیک» انتشار یافته است که بر تاریخ فکری خراسان بزرگ، به‌ویژه مشهد، نوری تازه...
2 روز قبل

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از...
3 روز قبل

معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد

اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد انتخاب شدند.
4 روز قبل