عکاسی با عطر چای؛ در لاهیجان رویداد ملی چای برگزار می‌شود

2 هفته قبل | 08:48

شهردار لاهیجان گفت: ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر برگزار می‌شود.
رضا زنده دل امروز سوم اردیبهشت با اشاره به برگزاری رویداد ملی عکاسی، اظهار کرد: شهرداری لاهیجان با همکاری انجمن سینمای جوان ایران، با هدف تحقق رسالت‌های فرهنگی خود که یکی از موارد آن به تصویر کشیدن زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهر شمالی کشور است، این مسابقه را برگزار می‌کند.
وی افزود: این رویداد با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشت و بهره‌وری چای در لاهیجان، به‌عنوان پایتخت چای ایران، رویداد عکاسی لاهیجان را در چارچوب اردو، کارگاه‌های تخصصی و مسابقه عکاسی در سطح ملی برگزار می‌شود.
شهردار لاهیجان، برنامه‌های این جشنواره را شامل برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی مستند، تور تخصصی عکاسی، مسابقه عکاسی در بخش‌ حرفه‌ای، بخش ویژه چای و بخش ویژه عکاسان لاهیجانی با امکان حضور تمام علاقه‌مندان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای از سراسر کشور بیان کرد.
زنده دل، اولویت‌های جشنواره را شامل المان‌های شهری، بناهای تاریخی، بازار سنتی، منابع و جاذبه‌های طبیعی، آیین‌های محلی، فضای شهری، مردم‌نگاری، باغبانان و چای‌کاران، باغ‌های چای، کارخانه‌ها و صنایع مرتبط، فرآوری و تولید چای لاهیجان دانست و تصریح کرد: به‌ طورکلی اولویت‌های این رویداد به تصویر کشیدن رسم‌ها و سنت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و اجتماعی مردم و شهر لاهیجان است.
وی افزود: این رویداد همزمان با آغاز فصل برداشت چای بهاره لاهیجان از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت با همکاری انجمن سینمای جوانان لاهیجان برگزار می‌شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در بخش چای در نظر داریم تمام مراحل برداشت و تولید چای ایرانی را ثبت کنیم.
وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در پرتال شهرداری لاهیجان به آدرس http://www.lahijan.ir برای علاقمندان به هنر عکاسی قابل دریافت است، افزود: شهرداری لاهیجان در کنار توجه به عمران و آبادانی شهر لاهیجان به حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای داشته و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال خود گواه کارنامه فرهنگی مدیریت شهری است.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط

پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان درگذشت

عیسی قلی پور یکی از پیشکسوتان موسیقی مقامی در خراسان شمالی درگذشت.
23 ساعت قبل

داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

یک هیئت هفت نفری متشکل از سینماگران صاحب‌نام، داوری بخش فیلم‌های سینمایی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی...
5 روز قبل

حضور «آخرین شیهه…» در ژاپن

فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» راهی جشنواره‌ای در ژاپن از رویدادهای مورد تایید...
6 روز قبل

«هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان

نمایشنامه‌خوانی «هامون» به کارگردانی نیما ذاکر، روز شنبه ۸ اردیبهشت در بوتیک تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.
1 هفته قبل