برگزیدگان پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد معرفی شدند

1 سال قبل | 05:20

آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد عصر 24 دی‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و علاقه‌مندان این حوزه در تالار وحدت برگزار شد و این جایزه برگزیدگان خود را شناخت.

اسامی برگزیدگان این دوره به شرح زیر است:

در بخش داستان بلند و رمان کتاب «صور» نوشته حسینعلی جعفری از نشر سروش و کتاب «عزرائیل» اثر نیما اکبرخانی از نشر کتابستان معرفت به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش داستان کوتاه کتاب «ویروس عاشق» اثر مجید رحمانی از نشر صاد شایسته تقدیر شد.

در بخش مستندنگاری کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی از نشر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به عنوان برگزیده و کتاب «عقیله» اثر الهام امین، از انتشارات به نشر شایسته تقدیر شد. در این بخش هیات داوران از کتاب «نبرد تنگه‌ها» نوشته مصطفی رحیمی از انتشارات شهید حسن باقری نیز تجلیل کردند.

در چهارمین بخش این جایزه یعنی نقد ادبی نیز دو اثر کتاب‌ «تماشای روایت؛ بررسی تحلیلی روش انتقال عناصر داستان از روایت به درام» اثر مجید آقایی از انتشارات علمی فرهنگی و کتاب «خودانتقادی ادبی؛ رساله‌ای در نقد هنر خویشتن د عرصه ادبیات» اثر مهرداد نصرتی از نشر فرهنگ عامه شایسته تقدیر شدند و این بخش نیز برگزیده‌ای نداشت

در بخش‌های جنبی این دوره نیز در بخش حاج قاسم کتاب‌های «حاج قاسمی که من می‌شناسم» اثر سعید علامیان از نشر خط مقدم و «شاید پیش از اذان صبح» اثر احمد یوسف‌زاده از نشر سوره مهر برگزیده شدند. در بخش کرونا نیز کتاب «جهاد در قرنطینه» اثر فروغ زال از نشر راه‌یار برگزیده شد. همچنین در دیگر بخش جنبی یعنی بخش ویراستاری کتاب مرحوم حسین جلال‌پور برای کتاب «صور سکوت» و نرجس توکلی لشکاجانی برای ویراستاری کتاب «اینجا سوریه است» از نشر راه‌یار برگزیده شدند.

منبع: ایبنا

برای اطلاع بیشتر از اخبار هنری  اینجا را کلیک کنید.

اخبار مرتبط

نمایشگاهی برای سفر به لحظه تولد «امپرسیونیسم»

نمایشگاه، «پاریس ۱۸۷۴: ابداع امپرسیونیسم» در حقیقت یک مکاشفه است. «موزه اورسی» در این نمایشگاه، به یک نمایشگاه دیگر...
1 روز قبل

۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، طی حکمی سیدوحید سیدحسینی را به‌عنوان سرپرست معاونت امور استان‌ها و جشنواره ها و...
2 روز قبل

اعلام منتخبان اولین جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی

دبیر جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی از پایان کار دبیرخانه این بخش با انتخاب عکاسان برتر خبر داد.
3 روز قبل

حضور «گیج‌گاه» در کره جنوبی

فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی در ادامه حضورهای جهانی خود به بیست و پنجمین جشنواره جئون جو...
4 روز قبل