آغاز به کار پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر

1 سال قبل | 05:22

پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، جمعه ۷ بهمن در مؤسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ عبدالرضا سهرابی، مدیر کل هنر‌های تجسمی؛ سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل جشنواره پانزدهم و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر‌های تجسمی در این مراسم حضور داشتند.

محمود سالاری پس از بازدید جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با حضور جمعی از اساتید فرهنگ و هنر کشور آغاز به کار کرد. من و اساتید اذعان داریم که آثار نمایشگاه بسیار باکیفیت هستند و خلاقیت قابل اعتنایی در آن‌ها دیده می‌شود.

سالاری با بین اینکه هرکدام از این آثار می‌تواند دقایقی مخاطب را میخکوب کند، افزود: بخشی از آثار شرکت‌کننده که به ترکیب هنر‌های اصیل ایرانی و مدرن پرداخته‌اند بسیار قابل اعتنا هستند. من از این همه نبوغ هنری هنرمندان خوشحال هستم و به همه آن‌ها تبریک می‌گویم.

او در ادامه سخنان خود گفت: انقلاب ایران مانند یک رود جاری است. در همه ادوار جشنواره موضع‌گیری‌هایی وجود داشته است اما در هر دوره جشنوار‌ه‌ها بیشتر شکوفا شده‌اند. این موضع‌گیری‌ها و تحریم‌ها در چهل و سه سال راه به جایی نبرده است، زیرا هنرمند جویای حقیقت است و این جشنوار‌ه‌ها بهانه‌ای برای عرضه کردن هنر ایران هستند. جماعتی می‌خواهند هنر را گروگان بگیرند اما ره به جایی نمی‌برند و اگر کسی علاقه و‌امید به آینده داشته باشد، فعالیت می‌کند.

پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن در مؤسسه صبا میزبان علاقه‌مندان است و آن‌ها می‌توانند به جز روز‌های ۱۵ و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولی‌عصر، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، مؤسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

برای اطلاع بیشتر از اخبار هنری  اینجا را کلیک کنید.

اخبار مرتبط

انتشار ترجمه‌ای از عباس نعلبندیان پس ۵۲ سال

نمایشنامه «طلبکارها» نوشته اگوست استریندبرگ با ترجمه عباس نعلبندیان بعد از پنجاه‌ودوسال منتشر شد.
9 ساعت قبل

آخرین مجموعه شعر سعاد صباح به فارسی منتشر شد

آخرین مجموعه شعر سعاد الصباح شاعر و متفکر عرب به فارسی منتشر شد.

سعید راد درگذشت

سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون ایران صبح اول مرداد ماه در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

مستند «آی‌ آدم‌ها» و دغدغه‌ای ادامه‌دار برای بنی‌اعتماد

رخشان بنی‌اعتماد بیش از ۸ سال قبل مستند «آی آدم‌ها» را با محوریت یک موسسه نیکوکاری که در راستای...