آغاز به کار چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با ۹۹ گروه نمایشی

1 سال قبل | 11:55

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از امروز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ با حضور ۹۹ گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی کار رسمی خود را آغاز می‌کند.

کوروش زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری روز شانزدهم خرداد امسال با حکم کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی به دبیری چهل ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب و سپس فراخوان ۲۴ مرداد در هشت بخش مسابقه‌ بزرگ نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه‌ نمایش‌های خیابانی، مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی، مسابقه رادیوتئاتر، مسابقه پژوهش تئاتر، مسابقه تئاتر ملل، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر و بخش ویژه منتشر شد

۲۵دی بخش رادیوتئاتر با رقابت ۱۳ گروه نمایشی (۱۲ اثر از شهرستان و یک اثر از تهران) با مدیریت امین رهبر در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز شد و تا جمعه ۳۰ دی ادامه داشت. بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر از امروز شنبه اول بهمن با برگزاری افتتاحیه‌ ساعت ۱۵:۳۰ در تالار وحدت کار خود را آغاز  می‌کند و در آن برگزیدگان مسابقه‌های رادیوتئاتر، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش تئاتر اعلام خواهند شد. تالار مولوی هم ساعت ۱۶ میزبان نخستین اجرای این دوره می‌شود.

بر این اساس تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر (تالارهای اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی)، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر (تالارهای دکتر ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان) و تالار حافظ شش تماشاخانه‌ای هستند که پذیرای آثار بخش‌های جایزه بزرگ صحنه‌ای، بین‌الملل و میهمان ویژه خواهند بود و آثار بخش مسابقه تئاتر خیابانی نیز ساعت ۱۱ در ایوان انتظار مترو ولی‌عصر(عج) و از ساعت ۱۴ تا ۱۸:۳۰ در پهنه رودکی اجرا می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

برای اطلاع بیشتر از اخبار هنری  اینجا را کلیک کنید.

اخبار مرتبط

داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

یک هیئت هفت نفری متشکل از سینماگران صاحب‌نام، داوری بخش فیلم‌های سینمایی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی...
2 روز قبل

حضور «آخرین شیهه…» در ژاپن

فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» راهی جشنواره‌ای در ژاپن از رویدادهای مورد تایید...
3 روز قبل

«هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان

نمایشنامه‌خوانی «هامون» به کارگردانی نیما ذاکر، روز شنبه ۸ اردیبهشت در بوتیک تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از...
6 روز قبل