نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

2 سال قبل | 16:37
Nineteenth Festival Press Conference

نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد صبح روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در سالن شماره ۲ سینما هویزه برگزار شد. برای اطلاع از نتایج این نشست با رسانه خبری-تحلیلی هنر مشهد همراه باشید.

به گزارش حمید سبحانی در این نشست آقایان محمد حسین زاده، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و دبیر این دوره جشنواره فیلم فجر، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، رضا هژبر کلالی، سرپرست معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، حجت طباطبایی، مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و سید وحید حسینی، دبیر بخش جشنواره سیمرغ خراسان، با اهالی رسانه به گفتگو پرداختند.

— ۱۶ فیلم میهمان جشنواره نوزدهم فیلم فجر خراسان رضوی خواهند بود که در ۸ سینما، اکران خواهند شد.

در شروع نشست خبری نوزدهمین جشنواره حسین زاده به عنوان دبیر جشنواره، از مشارکت و هم افزایی نهادهای فرهنگی استان در برگزاری جشنواره به عنوان اتفاق مبارک امسال یاد کرد، سپس در ادامه افزود: برای اولین بار چند کمیته متفاوت در جشنواره امسال به فعالیت خواهند پرداخت. کمیته نقد و پژوهش با مسئولیت آقای عسگری و حوزه هنری، کمیته رسانه با مدیریت آقای شاد و کمیته سلامت جهت نظارت بر وضعیت اعمال پروتکل های بهداشتی در فضای جشنواره و اکران فیلم ها، زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت خواهند داشت.
بنابر اعلام مدیر اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی امسال چهارهمین جشن سیمرغ سینمای خراسان نیز به پیوست جشنواره نوزدهم به دبیری سیدوحید حسینی، مسئول انجمن سینمای جوان برگزار خواهد شد.
دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر خراسانی، با اشاره به تلاش برای اکران تمامی ۲۲ فیلم حاضر در جشنواره فجر عنوان کرد؛ ۱۶ فیلم برای اکران در ۸ سینمای شهر مشهد قطعی است. او همچنین افزود این تصمیم سیاست گذاران پایتخت است که به هر استان یک بسته ۱۶ تایی برای اکران تحویل شود. بنابر همین نظر ۱۶ فیلم با نام های؛ موقعیت مهدی، لایه های دروغ، ماهان، هماس، بیرو، بی رویا، برف آخر، دسته دختران، زد، خائن کشی، ملاقات خصوصی، مرد بازنده، بدون قرار قبلی، شب طلایی، شادروان و شهرک انتخاب شدند. این فیلم ها در سینماهای آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست، اطلس، گلشن، پارک بازار و برفی در طول برگزاری جشنواره از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ بهمن اکران خواهند شد.

آقای حسین زاده با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مخاطبین و با توجه به وضعیت قرمز مشهد اظهار داشتند: بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت سالن ها، فروش بلیط انجام خواهد شد. قیمت این بلیط ۳۰ هزار تومان خواهد بود که توسط ۳ پلتفرم و سامانه آنلاین فروش بلیط انجام خواهد شد. یکی از شروط قطعی خرید بلیط داشتن کارت واکسن برای خریداران است.

— نقد جدی، پژوهشی، تحلیلی و محتوایی فیلم ها و همچنین بررسی کلیت سینمای ایران از فعالیت های جنبی جشنواره امسال خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری جشنواره فیلم فجر مجید عسگری رئیس حوزه هنری مشهد به تشریح فعالیت کمیته نقد و پژوهش پرداخت. او در این رابطه گفت: کمیته نقد و پژوهش در ستاد جشنواره دو راهبرد را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است؛ اول نگاه نقادانه و پژوهش محور به عنوان یک زیر ساخت محتوایی، آموزشی و آگاهی دهنده؛ دوم نقد کلیت سینمای ایران و دوره های مختلف جشنوارۀ رسانه های فجر، که با این نگاه از تعدادی متخصص در این حوزه برای فعالیت در این کمیته دعوت شده است. هدف ما این است که به جز انتشار در رسانه ها در ایام جشنواره، این اتفاق به یک فرصت ماندگار و ادامه دار برای استان تبدیل شود.

— درتمام ۸ سینمای اکران فیلم‌ها، فعالیت رسانه‌ای انجام خواهد شد

در ادامه نشست؛ پس از آقای مجید عسگری، مهدی شاد به عنوان دبیر کمیته رسانه این دوره از جشنواره، به تشریح فعالیت های این کمیته پرداخت.
رئیس بسیج رسانۀ استان خراسان رضوی گفت: خوشحالم اعلام کنم که سهمیه اهالی رسانه، نسبت به دورۀ گذشته بیش از دو برابر شده است. در کنار این اتفاق، سهمیه‌ای هم برای فعالان رسانه ای غیر رسمی که به صورت شخصی و حقیقی تولید محتوا می کنند، در نظر گرفته شده است. کانون اصلی رسانه ای این دوره، در سینما آفریقا خواهد بود؛ اما به جهت تقویت رویداد رسانه‌ای جشنواره، رسانه ها در تمام ۸ سینمایی که فیلم‌ها را اکران خواهند کرد، حضور فعال خواهند داشت.
همچنین با همکاری سیمای خراسان رضوی، برنامه‌ای تولیدی با رویکرد نقد و بررسی فیلم‌ها و اخبار جشنواره، با نام «گرانگاتیو» روی آنتن تلویزیون استانی خواهد رفت.

— رقابت ۷۰ فیلم خراسانی ها در بخش سیمرغ چهارم

سیدوحید حسینی، دبیر بخش جشنواره فیلم سیمرغ خراسان نیز گفت: امسال ۶۱ فیلم کوتاه و ۹ فیلم بلند در قالب داستانی، مستند، تجربه‌گرا و پویانمایی از شهرهای مشهد، نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار به دبیرخانه رسید. او افزود: به دلیل اهمیت این بخش برای اهالی سینما و فیلم در مشهد، به جای همزمانی اکران ها با فیلم های جشنواره فجر، این بخش از روز ۲۳ بهمن و به پیوست در ادامه نوزدهمین جشنواره فیلم فجر خراسان برگزار خواهد شد.

— سامانه های بلیط فروشی از ساعت ۹ امشب فعال خواهند شد

حجت طباطبایی، مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سامانه های فروش بلیط ساعت ۲۱ امشب (چهارشنبه) باز خواهند شد؛ قیمت هر بلیط را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد. این اکران ها در ساعات ۱۸ و ۲۰:۳۰ انجام خواهد شد و ظرفیت خرید برای هر مراجعه کننده ۳ نفر در نظر گرفته شده است.

جزئیات بیشتر در رابطه با این جشنواره را در مطلب نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از سایت خبری-تحلیلی هنر مشهد بخوانید.

 

 

 

اخبار مرتبط

عکاسی با عطر چای؛ در لاهیجان رویداد ملی چای برگزار می‌شود

شهردار لاهیجان گفت: ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر برگزار می‌شود.

یادبود سالگرد درگذشت اسلامی ندوشن

مراسم یادبود دومین سالگرد درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن روز پنجم اردیبهشت‌ برگزار می‌شود.
3 روز قبل

«مکتب تفکیک: تاریخ و گفتمان» به بازار آمد | کتابی دربارهٔ مکتب معارفی خراسان

به‌تازگی، پژوهشی جدید دربارهٔ «مکتب تفکیک» انتشار یافته است که بر تاریخ فکری خراسان بزرگ، به‌ویژه مشهد، نوری تازه...
4 روز قبل

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از...
5 روز قبل