آغاز به کار چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با ۹۹ گروه نمایشی

1 سال قبل | 11:55

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از امروز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ با حضور ۹۹ گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی کار رسمی خود را آغاز می‌کند.

کوروش زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری روز شانزدهم خرداد امسال با حکم کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی به دبیری چهل ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب و سپس فراخوان ۲۴ مرداد در هشت بخش مسابقه‌ بزرگ نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه‌ نمایش‌های خیابانی، مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی، مسابقه رادیوتئاتر، مسابقه پژوهش تئاتر، مسابقه تئاتر ملل، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر و بخش ویژه منتشر شد

۲۵دی بخش رادیوتئاتر با رقابت ۱۳ گروه نمایشی (۱۲ اثر از شهرستان و یک اثر از تهران) با مدیریت امین رهبر در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز شد و تا جمعه ۳۰ دی ادامه داشت. بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر از امروز شنبه اول بهمن با برگزاری افتتاحیه‌ ساعت ۱۵:۳۰ در تالار وحدت کار خود را آغاز  می‌کند و در آن برگزیدگان مسابقه‌های رادیوتئاتر، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش تئاتر اعلام خواهند شد. تالار مولوی هم ساعت ۱۶ میزبان نخستین اجرای این دوره می‌شود.

بر این اساس تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر (تالارهای اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی)، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر (تالارهای دکتر ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان) و تالار حافظ شش تماشاخانه‌ای هستند که پذیرای آثار بخش‌های جایزه بزرگ صحنه‌ای، بین‌الملل و میهمان ویژه خواهند بود و آثار بخش مسابقه تئاتر خیابانی نیز ساعت ۱۱ در ایوان انتظار مترو ولی‌عصر(عج) و از ساعت ۱۴ تا ۱۸:۳۰ در پهنه رودکی اجرا می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

برای اطلاع بیشتر از اخبار هنری  اینجا را کلیک کنید.

اخبار مرتبط

یادبود سالگرد درگذشت اسلامی ندوشن

مراسم یادبود دومین سالگرد درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن روز پنجم اردیبهشت‌ برگزار می‌شود.
2 ساعت قبل

«مکتب تفکیک: تاریخ و گفتمان» به بازار آمد | کتابی دربارهٔ مکتب معارفی خراسان

به‌تازگی، پژوهشی جدید دربارهٔ «مکتب تفکیک» انتشار یافته است که بر تاریخ فکری خراسان بزرگ، به‌ویژه مشهد، نوری تازه...
1 روز قبل

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از...
2 روز قبل

معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد

اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد انتخاب شدند.
3 روز قبل